четвъртък, 4 юни 2009 г.

Най-сетне!


Надмогнал свойта земна смърт
от този гроб за първи път
излизаш ти – един Вампир –
и вдигаш своя кървав пир.
Дори роднини не щадиш –
вред сееш кървави следи.
Но мразиш горкия си дял,
Сам друга орис би избрал,
че всяка жертва в своя час
те разпознава и без глас
проклина те. Кълнеш ти тях.
Цветята ти угасват в страх...
Иди при своя гроб такъв – 
дъхтящ на смърт, окъпан в кръв
и с демоните зли до край 
ти свойта участ изгуляй
дордето призрак по-свирец
не погне тях, а с тях и теб 

лорд Байрон, "Гяур"*


Най-сетне! Най-накрая! Нямам думи! Просто съм във възторг! Не мога да опиша какво нетърпение и желание изпитвах да се добера до тази книга и най-сетне успях. Имах няколко неуспешни опита, с копия на руски или такива, които след като ги метна на телефона си вместо на БГ са на маймуница, но всичко това вече е забравено защото най-сетне чета! 

От опит знам, че е най-лошо дълго да таиш високи очаквания за нещо, по-добре да нямаш надежди или поне не големи защото в противен случай, има огромна възможност да се разочароваш. И в повечето случаи е ставало така, но не  и сега. Което още повече ме изненадва, защото до сега не съм имала по-високи очаквания за книга и факта, че тя не само ги оправдава но ги и надминава просто ме поразява! 

За сега съм прочела едва 4 от главите но през нито една от тях не спрях да изпитвам силни, понякога дори потресаващи чувства. Дали ще е смразяваща топка страх в стомаха ми, или пулсации на възбуда аз чувствах нещо през всяка една от главите до тук. А действието все още не е в апогея си! 

Обожавам начина, по който затова всяка една от главите, с част от произведение на лорд Байрон.  За непосветените, цялото действие се върти около лорда. Ако някой е чел разказа на Полидори (личинят лекар на лорд Байрон) носещ заглавието "Вампирът" би останал поразен колко свързани са творбите. Сякаш едната произлиза от другата. Действието не само се върти около Байрон, книгата разказва за него, като за вампир. Може би на това се дължи харизматичността  и за мен. Не само е книга за едно от мрачните същества, които ме вълнуват искрено ами вплита и образа на един от най-култувите готически, и романтически поети на всички времена. 

Обещавам, след като завърша книгата, а то ще е доста скоро с оглед скоростта с която поглъщам всяка дума от нея, да дам подробна рецензия. Сами се досещате колко пристрастна ще е тя!

Няма коментари:

Публикуване на коментар